בעת עיצוב משרד, חשוב קודם כל להבין מהו האופי של המשרד, מה ברצוננו לשרד בו, ומתוך כך מהו העיצוב שיהלום אותו ואת מטרותיו על הצד הטוב ביותר.
התחושה העיצובית במשרד משפיעה רבות על תחושת הלקוחות בו, וכמובן על העובדים עצמם הנמצאים במשרד בכל יום.
אנשים רבים מעדיפים במשרד מראה קלאסי, שכן הוא יותר ניטרלי. כלומר, הבחירה בעיצוב קלאסי מהווה בחירה "בטוחה" יותר, שכן ניתן להניח כי יותר אנשים יתחברו לעיצוב בסגנון זה.
הסגנון הקלאסי נתפס כמשדר מקצועיות וכמשווה מהימנות לעסק, ולכן רבים מעדיפים אותו על פני סגנונות נועזים יותר.
אז איך משיגים עיצוב קלאסי למשרד? במה כדאי להתמקד?
צבעים
בעיצוב, בחירת הצבעים אינה מתבטאת רק בבחירת הצבע לקירות, אלא מדובר בקו שיכתיב לנו את הגוונים בכל האלמנטים הנמצאים במרחב, מן הרהיטים והדלתות ועד לחפצים הקטנים.
כאשר אנו מתעסקים בעיצוב קלאסי, מומלץ לבחור בפלטת צבעים סולידיים, ולא להגזים בצבעוניות או ניגודיות. כלומר, מומלץ לבחור בקו אחיד של צבעים דומים ומונוכרומטיים, בעיקר בהירים, לדוגמה פלטת צבעים הכוללת לבן, אפור בהיר ורהיטים מעץ.
טפטים וחיפויים
ואם בכל זאת נתמקד בצבע הקירות, כדאי לשקול שילוב של טפטים או חיפויים, אשר יכולים להעניק טקסטורה ועומק לחלל המשרד, בלי לחרוג מהמראה הקלאסי והנקי.
מומלץ להתמקד בעיצוב זה בקיר אחד, על מנת לא להעמיס על החלל.
ניתן לבחור בחיפוי עץ, המעניק מראה חם וביתי יותר, או בחיפוי אבן למשל, אשר מעניק מראה יוקרתי ומיוחד.
ריהוט
בנוגע לריהוט, מומלץ לבחור ברהיטים בעלי גימור נקי, ולשלבם בחלל באופן זורם ולא חד.
כאמור, ריהוט משרדי קלאסי הוא ניטרלי, ולכן כולל לרוב כיסאות עור, שולחנות רחבים העשויים עץ בהיר, דלתות אשר ניתן לשלב בהם זכוכית מעומעמת, וכדומה.
בחדר הישיבות, מאחר והוא עלול להיות בעל מראה מעט משעמם כי יש בו רק כיסאות ושולחן, מומלץ לשלב תמונה גדולה או אלמנט אמנותי אחר על הקיר, אשר ייתן אופי לחדר.
חשוב לשים לב כי האלמנט לא יהיה נועז מדי, על מנת שלא ייראה תלוש משאר העיצוב השורר במשרד, הדוגל בקו נקי יותר.
איך לשלב בין מיתוג לעיצוב
כפי שאמרנו, עיצוב קלאסי הוא יותר ניטרלי, ולכן יכול להוות כר פורה למיתוג עדין ולא תוקפני. ישנם עסקים מסוימים אשר דוגלים במיתוג אגרסיבי, כלומר בחירה בצבע בולט ואחיד לכלל הרהיטים, הקירות והחפצים, אלמנטים גדולים ובולטים לעין וכדומה.
במשרד המעוצב בסגנון קלאסי, ניתן לשלב מיתוג לעסק בפרטים הקטנים, אשר על הרקע היחסית מונוכרומטי ונורמטיבי, ייבלטו ויעבירו את המסר בצורה נקיה יותר.
כלומר, ניתן לשלב את המיתוג, לדוגמה מיתוג של משרד הפונה לצעירים, בעזרת אלמנטים קטנים כחפצים אמנותיים, פינת מנוחה קטנה ומעוצבת, הוספה של גאדג'טים קטנים ועוד.